Dzisiaj jest czw gru 12, 2019 9:59 pm

Forum ciąża

» Zdrowie Kobiety » Ciąża i prawo

Strefa czasowa UTC [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Witam,

od 1 października pracuję na umowę o pracę na czas nieokreślony. Nie wiem, co będzie, jak teraz zajdę w ciążę i np. będę musiała iść na zwolnienie lekarskie. Czy nie będzie to podejrzane dla ZUSu?? Jak może postąpić pracodawca itp??
Pomóżcie, bo wogóle nie znam się na tych sprawach.

Offline Wyświetl profil  

Tytuł:

A dlaczego ma byc podejrzane dla ZUSu??
w każdym przypadku kiedy kobieta jest w ciąży ZUS może mieć jakieś podejrzenia także nie ma się zbytnio czym obawiać.
No a pracodawca napewno nie może cię z tego powodu zwolnić,
było juz kilka wątków o ciąży i umowie na czas niokreślony.

Offline Wyświetl profil  

Tytuł:
Awatar użytkownika

moja znajoma miala tak ze poszla na zwolnienie- dostawala kae z ZUSu ale po paru meisiacach sie przyczepili i wyszlo tak ze musiala zwrocic pieniadze ktore dostala. ja zostalam zatrudniona w styczniu 2005 u mojego taty - odrazu gdy dowiedzialam sie o ciazy. ale na zwolnienie poszlam dopiero kwiecien-maj zbey sie nei przyczepili

Obrazek

Offline Wyświetl profil  

Tytuł:

ZUS może sprawdzić zasadność zwolnienia... Np. wezwać Cię i sprawdzić dokumentację ciąży. Nie wiem jak to sie odbywa, ale jesli jest ciąża, zwolnienie legalne, zatrudnienie też, to chyba nie ma się czego obawiać :wink: Ja poszłam na zwolnienie ciążowe po przepracowaniu trochę ponad pół roku i nikt nic nie podejrzewał :)

Offline Wyświetl profil  

Tytuł:
Awatar użytkownika

dzięki :)

Offline Wyświetl profil  

Tytuł:
Awatar użytkownika