Dzisiaj jest pn lis 24, 2014 3:23 am


Strefa czasowa UTC [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 3:19 pm 

Rejestracja: wt mar 25, 2008 6:10 pm
Posty: 3
Hormony robiłam rok temu- wyszła podwyższona prolaktyna, ale lekarz powiedział, że moze być- zalecił badanie nasienia, dopiero teraz je zrobilismy. Chyba czas powtórzyć moje badania...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 6:12 pm 

Rejestracja: wt lut 12, 2008 11:46 am
Posty: 17
Lokalizacja: Płock
Witajcie
Nie potrafię niestety pomóc w interpretacji wyników, ale chciałabym napisac coś w tym temacie od siebie. Otóż od 2002 roku mieliśmy nadzieję na poczęcie naszego drugiego dziecka. Było pilnowanie dni płodnych, zalecane przerwy .... i nic. Czas mijał. Zdecydowaliśmy się na leczenie. Pierwsze miało byc badanie nasienia mojego męża. Badania właściwie nie dokonano, ze względu na znikomą ilośc plemników. Usłyszeliśmy, ze właściwie nie mamy szans na drugie dziecko, ze w naszym wypadku - gdyby udało nam się począc dziecko - to byłby CUD. Zaproponowano nam in vitro. Nie zdecydowaliśmy sie na in vitro, choc myśleliśmy o rodzicielstwie zastępczym, podjęliśmy już nawet pierwsze kroki w tym kierunku.
I oto po tylu latach zdarzył się CUD - oczekujemy naszego drugiego dziecka. Do terminu porodu pozostało 3 tyg. i 3 dni :D .
I powiem Wam to co nam powiedzial dr W. Osóbka- Morawski, który robił nam tzw. usg połówkowe: do poczęcia dziecka wystarczy JEDEN plemnik
:D .
Życzę wszystkim nadziei i miłości. Pozdrawiam. Wiolka

_________________
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt maja 23, 2008 9:04 pm 

Rejestracja: pt maja 23, 2008 8:58 pm
Posty: 2
proszę o interpretację wyniku:
wygląd próbki: prawidłowy
czas upłynnienia: 15min
objętośc: 5,2ml
lepkośc: norma
ph:8,1
liczba plemników:0,5mln/ml
aglutynacja: norma
liczba plemników w ejakulacie: 2,6mln
ogólny % ruchliwych: 60%
(A) ruch szybki linearny:0%
(B) ruch wolny linearny i nielinearny:60%
ruch w miejscu: 0%
brak ruchu:40%

Pozostałych testów niewykonano ?? co może byc przyczyną że zaniechano pozstałych mimo że takie było moje życzenie. Czy z takimi wynikami jest wogóle szansa na dziecko ?? czy da się to leczyc? 9 bo sam widze że nie jest za dobrze) pzdr


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt maja 23, 2008 9:12 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 18, 2006 6:46 pm
Posty: 11304
niestety wynik nie jest dobry...bardzo mala ilosc plemnikow...w ruchu szybkim linearnym nie ma wcale....podejrzewam ze pozostalych parametrow nie wykonano ze wzgledu na ilosc plemnikow...
z takimi wynikami raczej nie spolodzicie dziecka naturalnie...chociaz oczywiscie moze sie zdarzyc cud... :)

radzila bym udac sie do urologa badz androloga...on wszystko wyjasni i byc moze zastosuje jakies leczenie....chociaz ja na waszym miejscu nastawiala bym sie na in vitro :)

znajdz na watku bezplodnosc temat o nasieniu...tam napewno sa rady jak wspomoc organizm aby nasienie uleglo poprawie...przede wszystkim po 3 mcach powtorz badanie..do pelnej diagnozy najlepiej miec 2 wyniki w odstepie 3 mcy :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2008 7:59 am 

Rejestracja: pt maja 23, 2008 8:58 pm
Posty: 2
dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, bedziemy walczyc ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 6:47 pm 

Rejestracja: pn maja 26, 2008 6:32 pm
Posty: 3
Witam
Prosila bym o rozszyfrowanie wynikow meza :)

Ilosc dostarczonego ejakulatu : 3ml
Barwa:kremowa
Oddzialywanie:pH 8,4
Konsystencja: śluzowe (ciezko rozczytac pismo lekarskie)
Plemniki energiczne o ruchu postepowym: 46 000 000
Plemniki energiczne o ruchu innym niz postepowy: 12 000 000
Plemniki słabe o ruchu postepowym: 4 000 000
Plemniki słabe o ruchu innym niz postepowy: 2 000 000
Plemnii martwe: 86 000 000
Razem Plemnikow o ruchu postepowym 50 000 000
Nablonniki............
Leukocyty: melinu (ciezko rozczytac pismo lekarskie)
Inne......................


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 7:57 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 18, 2006 6:46 pm
Posty: 11304
ale wynik..kto to teraz takie szczegolowe liczby podaje? powinno byc procentowo...ale coz ..pobawimy sie :) hmm..ciezko to rozszyforwac ale podam ci norme...ruch szybki postepowy + energiczny ale nie postepowy powinien wynosic min 50% calego ejakulatu...zwazywszy na ilosc plemnikow nie jest ich malo ale polowy nie ma ...ni wiem jak to interpretowac...poprzeliczaj to na procenty moze...wtedy bedzie jasonsc :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 2:30 pm 

Rejestracja: pn maja 26, 2008 6:32 pm
Posty: 3
taki wynik otrzymalismy po badaniu w prywatnej klinice znanej i polecanej u Mnie w miescie. nie wiem jak to po przeliczac i sprawdzic dlatego Prosze o pomoc...:(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 6:35 pm 

Rejestracja: śr maja 28, 2008 12:03 pm
Posty: 2255
DZIEWCZYNY ZINTERPRETUJCIE NASZE WYNIKI:

cześc dziewczyny. Jestem pierwszy raz na Waszym forum.
w poniedzialek odebralismy wyniki nasienia mojego męża.
w zeszłym roku w styczniu poroniłam w 9 tyg ciąży. od tamtej pory bez rezultatu. Moze pomozecie mi w interpretacji wyników. do lekarza idziemy w przyszłym tygodniu:

abstynencja: 6 dniowa
czas upłynnienia: 30 minut

objętość 7,0/ml norma >2,0
ph 7,0 norma 7,2-7,8
ogólny procent ruchliwych: 58 norma >50
A ruchliwość postępowa szybka 18 norma >25
B ruchliwość wolna lin i nieliniowa 24
C brak ruchliwości posp. 16
brak ruchu wogóle 42 norma <50

Żywotność 91 norma >50
aglotynacja "-" norma "-"
liczba plemników: 6,5 mln norma >20 mln

nie wiem co o nich myśleć?

Dopisuje wyniki morfologii:)

ogólny odsetek prawidłowych plemników 66% norma >50%
w tym:
owalne duze - 3%
owalne małe - 2%
stożkowate - 3%
gruszkowate - 1%
okrągłe - 5%
amorficzne - 6%
rozdwojone - 2%
WSTAWKI:
-nieprawidłowe 6%
- w kropli plazmy 2%
WITKI:
-nieprawidłowe 4%
- spermatogenezy 1%

CO WY O TYM MYSLICIE?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 8:53 am 

Rejestracja: śr maja 28, 2008 12:03 pm
Posty: 2255
proszę ponownie o interpretację wyników,umieszczonych wyzej pod moim nickiem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 2:29 pm 

Rejestracja: pn maja 26, 2008 6:32 pm
Posty: 3
Ja rowniez Prosze o pomoc...:( do tego co wyzej pisalam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 4:12 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 18, 2006 6:46 pm
Posty: 11304
ANA81 wyniki sa troche ponizej normy...szczegolnie ilosc plemniczkow...ruch postepowy i wolny powinny wynosic razem 50% u was jest troszeczke nizej...ale to nie jest zle...
przyczepila bym sie do ilosci... bo faktycznie dobrze nie jest...co nie oznacza ze nie mozecie poczac naturalnie dziecka...ale wzmocnila bym mezczyzne jakimis witaminkami itp....w innym dziale jest takich rad mnostwo...poszukaj....a i jeszcze warto powtorzyc badanko za 3 mce... :wink:

Cytuj:
liczba plemników: 6,5 mln norma >20 mln

mam nadzieje ze tutaj chodzi o objetosc w 1 ml nasienia...zwazywszy na to ze partner twoj oddal w jednym ejakulacie az 7 ml...to jest 2 razy wiecej niz statystyczny mezczyzna...to i plemniczkow w calym ejakulacie jest wiecej :wink:

wynik nie jest kiepski ....poprobowala bym jeszcze troche naturalnie...tym bardziej ze raz sie udalo :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 4:16 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 18, 2006 6:46 pm
Posty: 11304
marzenka4313 brakuje nam tez czasu uplynnienia oraz morfologii plemnikow...ale patrzac na ten wynik ogolnie to jest ok :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: ndz cze 01, 2008 7:23 am 

Rejestracja: śr maja 28, 2008 12:03 pm
Posty: 2255
Lila tak te 6.5 mln plemniczków przypada na 1ml.

a co do całosci to mnozy sie ilosc ejakulatu przez liczbe plemnikówe na 1ml,tak??? jezsli tak to jest ich 45,5 mln , norma mówei o min 40 mln,tak?
spokojnie damy sobie czas na naturalne poczecie jeszcze z dwa, trzy a potem bedziemy rozwazac inne sytuacje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: ndz cze 01, 2008 10:12 am 

Rejestracja: ndz cze 01, 2008 9:53 am
Posty: 1
Witam wszystkich uzytkowników. Jestem nowy na tym forum i chciałbym prosić o interpretacje moich wyników. Nie wiem co o nich sądzić. Oto one:

Ocena Makroskopowa

Okres Abstynencji 1 Norma 3-5 dni
Wygląd próbki Prawidłowy
Czas upłynnienia 15 Norma <60min
Objętość 1,1 Norma 2-6ml
Lepkość + Norma +
pH 8,7 Norma 7,2-8,1

Ocena Mikroskopowa

Liczba plemników 15,0 Norma 20-250mln/ml
Aglutynacja - Norma –
Liczba plemników w ejakulacie 16,5Norma >80mln

Ruchliwość plemników

Ogólny % ruchliwych 72%
( A ) Ruch szybki, linearny 8% Norma >25%
( B ) Ruch szybki linearny i nielinearny 58%
( A ) + (B ) 66% Norma A+B >50%
( C ) Ruch w miejscu 6%
( D ) Brak ruchu 28%

Oznaczenie ilości aktywnych leukocytów (Peroxydazo +)

Ilość komórek 0,0 Norma<=1mln/ml

Morfologia plemników (kryteria wg Krugera)

Formy Prawidłowe 17 Norma >=14%
Formy Nieprawidłowe 83
Uszkodzone główki 36
Uszkodzony szyjki 30
uszkodzone szyjki/witki 35
Przywieszki cytoplazmatyczne 0

Żywotność plemników

Plemniki żywe (niezabarwione w teście eonzymowym) 78 Norma >=75%
Plemniki martwe (zabarwione w teście eonzymowym) 22

Mar – Test IgG (Bezpośredni)

Plemniki ruchliwe z przyłączoną granulką 0
Wynik testu: Negatywny

Norma: <10% - Negatywny 10-39% - Słabo pozytywny >= 40% - Pozytywny

Pozostałe komórki (ilość w polu widzenia)

Komórki spermatogenezy 0-1 (w.p.w.)
Komórki nabłonkowe 0-1 (w.p.w.)

Więc to są moje wyniki badań. Jest to komplet jaki wykonuje klinika PROVITA w Katowicach. Najbardziej nie wiem co sądzić o tym Mar – Test IgG (Bezpośredni) w którym wyszedł wynik NEGATYWNY, zwłaszcza że na końcu wyników jest taki opis:

Badanie wykonano zgodnie z zaleceniami świtowej organizacji zdrowia (WHO) zgodnie z obowiązującym stanem wiedzy, nieprawidłowy wynik badania nasienia wskazuje jedynie na możliwość ograniczenia płodności mężczyzny. Podobnie wynik pozytywny nie jest bezdyskusyjnym dowodem płodności. Wartość diagnostyczna jest tym większa, im bardziej wyniki odbiegają od wartości referencyjnych.

Bardzo proszę o odpowiedź.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 7:10 pm 

Rejestracja: sob lis 24, 2007 10:04 am
Posty: 32
witam
proszę o interpretację wyników nasienia m0ojego męża:
ilość nas. 3 ml
barwa jasnozółta
lepkość prawidłowa
stopień zmętnienia prawidłowy
ph 7,8
ilość plemników w 1 ml 63,750 mln
plemniki ruchliwe 50 %
plemniki martwe 50%
leukocyty 1-3
erytrocyty 1-3
kom. nabłonkowe nieobecne
plem z prawidłową główką 95 %
pl. ze zmianami w główce 5 %
pl. ze zmianami w nitce 1%
nasienie niupłynnione

_________________
Syranka


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 7:47 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 18, 2006 6:46 pm
Posty: 11304
pafcio jak widac probka pobrana jest za wczesnie od ostatniego wytrysku...okres abstynencji to 1 dzien wiec tam zapewne niewiele sie nazbieralo tych plemniczkow co tez widac w wynikach...jest ich zdecydowanie za malo...nie ma podanej ilosci ejakulatu...jest podana ilosc na ml ale ile ml bylo ogolem nie ma...troche malo w ruchu A za to ruch B nadrabia...

Cytuj:
Mar – Test IgG (Bezpośredni)

Plemniki ruchliwe z przyłączoną granulką 0
Wynik testu: Negatywny

Norma: <10% - Negatywny 10-39% - Słabo pozytywny >= 40% - Pozytywny
tam napewno jest 0 ? jezeli tak to wg podanych norm jest wszystko w normie..
tutaj bym sie nie czepiala....ale ilosc ogolna jest kiepska...moze to byc zwiazane z czasem abstynencji...nie mogles poczekac jeszcze 2 dni zanim zrobiles badanko? :)


nie jest zle...ale wynik jest niemiarodajny...przez wlasnie zbyt krotki okres abstynencji :)



wlasnie doczytalam ze ilosc ogolna jest podana...1,1 ml...to jest za malutko ale nic dziwnego skoro okres abstynencji wynosil tylko 1 dzien... :roll: ja bym powtorzyla wyniki po 5 dniowym okresie abstynencji na twoim miejscu :wink:

ANA81
tak jak mowilam...wynik nie jest zly...ale super tez nie.....w sumie jest czym powalczyc :wink:


syranka nasienie nieuplynnione...bez tego ani rusz...powtorzcie badanko za 3 mies i jezeli nadal nie bedzie sie uplynniac to trzeba bedzie pomyslec nad sztucznym uplynnianiem i inseminacja :?


ale nie wiem czy nie czekali az sie uplynni czy w ogole sie nie uplynnilo...poza tym brak podzialu na ruchy ABCD co jest niezwykle wazne ... brak waznych papametrow ...poza tym wynik niby ok..ale bez uplynnienia niestety nic nie zdzialacie :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 2:35 pm 

Rejestracja: wt cze 03, 2008 1:02 pm
Posty: 2
Bardzo prosze o interpretacje:
ilość nasienia;2ml
konsystencja-prawidl
okres uplynnnienia-ponizej 30 minut
pH-7,5
ilość plemników w 1ml -50milionów
ruch
typA-3%
typB-46%
typC-18%
typD-33%
A+B=49%
morfologia 18%prawidł 82% nieprawidłowych( w tym 65 wady główki,17 wady wstawki, 0% wady witki)
leukocyty -0
formy germinalne-0
HBA-test 0 (norma ponizej 70)
Powiedziano nam, ze wyniki mieszcza sie w szeroko rozumianej normie, morfologia moglaby byc lepsza (norma w tym lab- 30%), ale mamy sie nie martwic bo plemnikow jest sporo..jakos nas to nie satysfakcjonuje.Staramy sie 10 misięcy.Wyniki hormonalne żony sa w porzadku.Usg tez.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 2:52 pm 

Rejestracja: śr maja 28, 2008 12:03 pm
Posty: 2255
KAMBIK, POWIEMM CI TAK! MÓJ MĄŻ Z WYNIKÓW MA 6,5 MLN PLEMNIKÓW NA 1ML NASIENIA A 45,5 MLN W CAŁYM EJAKULACIE. TY MASZ 50MLN/1ML WIĘC OGÓLNIE 100 MLN WIEĆ TYLKO SIE CIESZYC. ALE JA NAWET PRZY TAK BARDZO MAŁEJ ILOSCI PLEMNIKÓW U MĘŻA RAZ JUZ ZASZŁAM W CIĄŻE LECZ NIESTETY SKONCZYŁO SIE PORONIENIEM-TAK BYWA. WIEC JA NA TWOIM MIEJSCU NIE MARTWIŁABYM SIE ILOŚCIĄ PLEMNIKÓW


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 6:53 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 18, 2006 6:46 pm
Posty: 11304
wynik miesci sie w normie kambik :D

Cytuj:
Staramy sie 10 misięcy.Wyniki hormonalne żony sa w porzadku.Usg tez.
hmmm...a kto powiedzial ze raz dwa uda sie splodzic dziecko? czasami trwa to miesiac a innym razem ponad rok....dopiero po roku regularnego < czyt 3 razy w tyg > wspolzycia bez zabezpieczenia mozna zaczac sie zastanawiac nad badaniami....ale najczesciej nie sa one potrzebne...cierpliwosci :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Moderator: Moderatorzy Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Antykoncepcja - Bezpłodność - Planowanie ciąży - Objawy ciąży - Test ciążowy - Ciąża - Ciąża bliźniacza - Termin porodu - Objawy porodu - Poród - Laktacja - Niemowlę - Karmienie niemowląt - Macierzyństwo - Psychologia - Przepisy kulinarne - Uroda

Jeżeli podoba Ci się nasz serwis, poleć go innym. Wklej nasz button lub link na swojej stronie

Forum ciąża


Friends Pliki cookies