Dzisiaj jest ndz lip 12, 2020 8:25 am


Forum ciąża

» Wszystko o dzieciach » Karmienie niemowląt i małych dzieci

Strefa czasowa UTC [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 20, 2012 11:07 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 15, 2010 9:30 am
Posty: 3855
Mam do Was pytanie dotyczace rozszerzania diety mojej 5 miesiecznej corki-niejadki (karmionej obecnie juz tylko mm) :)

Wg schematu Laura powinna jesc 4x mleko po 180ml i 1x obiadek 150-180gr i 1x deser. Ona zjada mleko tylko w dawkach po maksymalnie 120 ml, a obiadek/deserek w dawkach po 1/3 - 1/2 sloiczka czyli po ok. 50-70gr. Nie wiecej. I teraz nie wiem, czy mam jej dawac kolejne porcje mleka zeby dobic do tej sumy 720ml (wyjdzie to samo co 4x180 tylko w porcjach 6x120) - tak robie teraz, co sprawia ze na pewno nie zje wiecej obiadku/deserku. Czy poprzestac na tej ilosci mleka co wypija teraz, a skupic sie na tym, zeby zjadla wiecej stalego posilku?
Nie wiem czy nie zagmatwalam za bardzo i czy zrozumiale jest to co napisalam...
Dodam, ze to jej slabe jedzenie widac w wadze, jest w 10 centylu (wzrost powyzej 90c). Podstawowe badania krwi i moczu zlecone przez pediatre wyszly ok. W lipcu mamy kolejna kontrole wagi i byc moze powtorzymy badania w wersji rozszerzonej.
Poradzcie plisss.

_________________
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2012 12:18 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 02, 2007 8:40 pm
Posty: 17740
Lokalizacja: Warszawa
A jak kondycja małej? Słabe jedzenie widać w jej temperamencie? :)
Ja bym postawiła na stałe posiłki. Wśród nich mogą się znaleźć kaszki (choćby z owocami). Nie szukaj drogi jak dobić do limitu mleka, bo to tylko statystyka.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2012 12:35 pm 

Rejestracja: śr sie 08, 2007 12:35 pm
Posty: 6261
_a_n_i_a_ waga na 10 centylu wcale nie jest słabym wynikiem :wink: Nie daj się zafisiować tabelkom i schematom. Jak pisze Xez - to tylko statystyka :wink:

Możesz podawać mleko po stałym posiłku :)

Moja córka plasuje się na 3 centulu - jest zdrową i żwawą czterolatką :) Na początku bardzo sią martwiłam, dopóki nie uświadomiłam sobie, że sama wielka nie jestem i w mojej najbliższej rodzinie mam dwie chudzinki :wink: Czasem zje więcej, czasem mniej :wink: Jako niemowlak nie pasowała do żadnej tabelki :lol:

_________________
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2012 1:01 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 15, 2010 9:30 am
Posty: 3855
Dzieki za odpowiedzi :)
Kondycyjnie, rozwojowo mala jest jak najbardziej w porzadku. Tryska energia i jest pogodna.
Czyli trzymac sie tych 4 mlek i 2 stalych? Bo jak dotad karmienie to u nas neverending story...Co godzine latam za mała z butla probujac jej wcisnac chociaz kilka ml :D:D

_________________
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2012 1:14 pm 

Rejestracja: śr sie 08, 2007 12:35 pm
Posty: 6261
Trzymaj stałe pory posiłków :) Warto też ustalić miejsce do spożywania posiłków :) O ile to już możliwe :wink:

_________________
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2012 1:25 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 02, 2007 8:40 pm
Posty: 17740
Lokalizacja: Warszawa
Rodzice, którzy na starcie uważają swoje dzieci za niejadki i próbują w jakiś sposób obejść apetyt dziecka, mogą mu zafundować zaburzenia odżywiania. I zaczyna się w okresie niemowlęcym - budzeniem na posiłki, kombinowaniem, żeby zjadło według normy. Dziecko ma określony apetyt, a gdy się w to ingeruje, zaburza się potrzebę jedzenia i ono przestaje wiedzieć, kiedy jest głodne. Jako dorosłe je, nawet gdy nie jest głodne.
Dlatego lepiej słuchać dziecka :) Dopóki to nie jest patologia, dopóki dziecko jest zdrowe, to nie ma się co przejmować.
Mój młodszy syn też był badany na kilka przypadłości, które mogą powodować niską wagę. Długo był na niskich centylach, praktycznie nie przybierał na wadze tylko się wydłużał. Raz na jakiś czas przybyło mu pół kilo. Do niedawna mogłam go porównywać wagowo z dziećmi nawet 2 lata młodszymi. Pewnie dalej tak jest, bo wciąż nie szybuje, ale teraz - w wieku 5 lat - jest nieco powyżej 50 centyla z wagą, ale dalej jest chudy, bo wzrostem jest koło 90.
Starszy syn to totalnie inna historia, bo jest kawał chłopa. A obaj mają swoje jazdy jedzeniowe, że czasem mnie szlag trafia. No ale co poradzę, że jeden je tylko dżem, schabowe, pomidorówkę i rosół, ewentualnie czasem żołądki na ostro, drugi zaś tylko jeden rodzaj wędliny, pomidorówkę, rosół i schabowe? :lol: No nic nie poradzę. I choć mnie nosi, to czekam, bo za kilka miesięcy będą mieć inne jazdy.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2012 1:33 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 8:46 pm
Posty: 11390
Lokalizacja: Opole
Ja się tylko podpisze pod tym co już napisały dziewczyny.
Nie karm dziecka na siłę, nie wpychaj po trochę co chwilę, tylko ustal stałe pory :)

_________________
MACIUŚ 21.06.2008 :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2012 1:41 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 15, 2010 9:30 am
Posty: 3855
Dzieki! Postaram sie jakos uporzadkowac to nasze jedzenie. A przede wszystkim przestawic swoje myslenie :)))

_________________
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob cze 30, 2012 7:32 pm 

Rejestracja: wt lip 19, 2011 7:31 pm
Posty: 243
ania :)
tak jak dziewczyny napisaly-mysle, ze nie masz sie czym martwic:)
moj czasem potrafi zjesc tylko 50ml i jest syty na 5 godzin...
o tyle o ile staram sie zrobic tak zeby w ciagu dnia mial posilek warzywny, posilek kaszkowy z owocami i podwieczorek owocowy. a kiedy chce mleko w miedzy czasie, to juz mi sam daje o tym znac:)

_________________
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2012 1:08 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 04, 2012 9:36 am
Posty: 18
każde dziecko jest inne i indywidualnie dorasta- wiadomo trzeba obserwować, ale w gruncie rzeczy lepiej obserwuj i dawaj to, na co ma ochotę (bez przesady ocz :D ) Ja tak robiłam ze swoimi i nic im nie bylo ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2012 2:06 pm 

Rejestracja: wt lut 02, 2010 10:08 pm
Posty: 1140
Lokalizacja: Birmingham
jezeli chodzi o schematy... trzeba patrzec na nie z rozsadkiem. pomyslcie w druga strone: gdyby zdrowe dziecko o normalnej wadze domagalo sie wiecej mleka czy jedzenia, niz to przewiduje schemat, nie dalybyscie? bo tabelka mowi, ze ma byc 700ml, wiec nie dam 800? ja nie. dopoki dziecko nie mialoby problemow z waga, zdrowiem, nie byloby takiego zalecenia lekarza, to olalabym ta tabelke, i dala dziecku do syta. dlaczego o tym pisze? bo nie mozna sie tych wszystkich tabelek, wykresow i schematow trzymac sztywno. trzeba pamietac, ze one sa wszystkie usrednione! a przeciez dzieci sa rozne i maja rozny apetyt. a bieganie za dzieckiem z jedzeniem na dluzsza mete nie przyniesie korzysci, wrecz przeciwnie, dziecko nie nauczy sie normalnie zjesc posilku, i dlugo bedzie problem z karmieniem, o samodzielnym jedzeniu nie wspominajac.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Forum ciąża

» Wszystko o dzieciach » Karmienie niemowląt i małych dzieci

Strefa czasowa UTC [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Antykoncepcja - Bezpłodność - Planowanie ciąży - Objawy ciąży - Test ciążowy - Ciąża - Ciąża bliźniacza - Termin porodu - Objawy porodu - Poród - Laktacja - Niemowlę - Karmienie niemowląt - Macierzyństwo - Psychologia - Przepisy kulinarne - Uroda

Jeżeli podoba Ci się nasz serwis, poleć go innym. Wklej nasz button lub link na swojej stronie

Forum ciąża


Friends Pliki cookies forra