Dzisiaj jest pn gru 10, 2018 1:10 am


Forum ciąża

» Zdrowie Kobiety » Antykoncepcja i naturalne planowanie

Strefa czasowa UTC [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 19, 2008 5:27 pm 

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 4:07 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Katowice
Witajcie czytam o waszych problemach z długością cyklu. Ja mam większy problem, gdyż po odstawieniu tabasów cykl zupełnie mi padł. Teraz miesiączkę mam średnio co 43 dni. I jak tu obliczyć dni płodne?? o dzidzię usilnie staramy się cały czas i nic. Ostatnią miesiączkę miałam 21.02.2008r. czy ktoś ma podobny problem i podzieli się nim


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 8:58 pm 
autoban (PW) regulamin forum pkt.20

Rejestracja: wt sie 07, 2007 11:15 am
Posty: 3500
Przy nieregularnych cyklach najlepsze w wyznaczaniu dni płodnych i niepłodnych są naturalne metody (mierzenie temperatury, obserwacja śluzu). Inaczej trudno Ci będzie określić kiedy masz dni płodne.

_________________
Obrazek Obrazek
Obrazek



[*] 3.09.2007r.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 5:23 pm 

Rejestracja: czw mar 06, 2008 8:21 am
Posty: 11688
Hej ja tez mam nieregularne cykle i narazie nie wiem czy trafilam w dzien owulki.Jedynie cio wiem to prawdopodobnie mialam owulke 22/2 dc ale przytulanko niestety bylo 21 dc wiec nie wiem czy jest na co liczyc:/Zycze powodzenia i posluchaj sie Pati.A moze Pati tez bys cos mi doradzila czy pomogla?Buzka

_________________
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 7:22 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 26, 2008 11:44 am
Posty: 719
Lokalizacja: Szczecin
Myślę, że dobrze byłoby gdybyś poszła do lekarza i uzgodniła z nim czy nie warto dostacć specyfików na wyregulowanie cyklu. Ja zanim zaczęłam brac tabletki cykle miałam długie ok 40 dni, teraz jak odstawiłam do się skróciły do 30-32 ale i tak dostałam tabletki na regulację bo chce miec dzidzię :)

_________________
Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 7:32 pm 

Rejestracja: czw mar 06, 2008 8:21 am
Posty: 11688
Tylko ze jak teraz zaczne cos brac to znowu bede musiala odczekac z dzidzia.A po jednym opakowaniu chyba nie bedzie az takich rezultato trzeba co najmniej z kilka miesiecy brac zeby byo oki.Zreszta mam nadzieje ze teraz jakos wszystko rozwiaze sie samo,czy bedzie dzidzia czy moze bede musiala sie wstrzymac czy moze bede dalej walczyc:)Ale wybieram sie do gienka teraz tylko nie wiem czy czekac az dostane @ i po nim pojsc czy moze jeszcze przed.Buzka

_________________
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 6:42 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 26, 2008 11:44 am
Posty: 719
Lokalizacja: Szczecin
Hej i jak tam byłas u ginka?? a jak cykl??

_________________
Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: śr kwie 02, 2008 5:22 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 5:13 pm
Posty: 25
Lokalizacja: kraków
Pierwszy raz jestem na tego typu forum, ale stwierdziłam, że może tutaj ktoś mi coś doradzi. Zawsze miałam długie cykle obecnie trwają ok. 36-41 dni-czyli zdarza sie że te pięć dni jest ruchome. Planujemy z mężem dzidziusia i dopiero teraz zaczynam sie zastanawiać czy moje długie cykle nie będą jakąś przeszkodą. Odkąd zaczęłam chodzić do ginekologa informowałam o moich długich cyklach ale na nikim to wrażenia nie zrobiło.Nie wiem w ogóle jak wyliczyć dni płodne przy tak długich cyklach i jeszcze nie do końca regularnych, robiłam sobie test owulacyjny ale bardzo dziwne wyniki mi wychodziły tzn po zrobieniu 5 testów (tyle jest w opakowaniu) wyszły mi wszystkie dodatnie 3 zrobiłam dzień po dniu a kolejne 2 w odstępach. Nie wiem co o tym myśleć ale zaczynam się obawiać :( pomóżcie jak możecie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 5:51 pm 
autoban (PW) regulamin forum pkt.20

Rejestracja: wt sie 07, 2007 11:15 am
Posty: 3500
FIONA24 powtarzam to co napisałam monice:

Pati1 pisze:
Przy nieregularnych cyklach najlepsze w wyznaczaniu dni płodnych i niepłodnych są naturalne metody (mierzenie temperatury, obserwacja śluzu). Inaczej trudno Ci będzie określić kiedy masz dni płodne.

_________________
Obrazek Obrazek
Obrazek



[*] 3.09.2007r.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 6:15 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 5:13 pm
Posty: 25
Lokalizacja: kraków
PAti Kilka razy zabierałam się do tej metody-moja koleżanka mnie próbowała tym zarazić, niestety kończyło sie na mierzeniu temp bo jeśli chodzi o śluz to nie wyglądał mi nigdy jak kurze biało-przynajmniej na moje oko. Trudne to jest, może jestem w gorącej wodzie kąpana ale tak bardzo chciałabym już zajść w ciążę. Właśnie skończyła mi sie miesiączka więc dziś rano zaczęłam z powrotem mierzyć, ale czy to pomorze, do tej metody trzeba znać bardzo dobrze swój organizm :(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 6:26 pm 
autoban (PW) regulamin forum pkt.20

Rejestracja: wt sie 07, 2007 11:15 am
Posty: 3500
Fiona jeśli będziesz tylko mierzyła temperaturę to zaobserwujesz jej skok, a to będzie znaczyło, że miałaś owulację.

Jeśli miesiączka się skończyła to możecie już rozpocząć staranka. Najlepiej przytulajcie się co drugi dzień... plemniki są wtedy mocniejsze.
Ale nic na siłę... jeśli będziecie mieli ochotę przytulać się codziennie to to róbcie... starania o dziecko mają być dla Was przyjemnością, a nie obowiązkiem :)

Jeśli będziecie się przytulać np. co drugi dzień to zawsze traficie na dni płodne i czas blisko owulacji :)

Jeśli zaobserwujesz skok temperatury to znaczy, że owulacja nastąpiła. Ale nie zaprzestawajcie przytulanek równo z pojawieniem się skoku temperatury... Po skoku też jeszcze jest szansa na dzidziusia :)

Powodzenia! :)

_________________
Obrazek Obrazek
Obrazek



[*] 3.09.2007r.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 8:32 pm 

Rejestracja: czw lut 21, 2008 11:25 pm
Posty: 347
pati1 moze i mi pomozesz bo widze ze wszystkim tu sluzysz rada :wink:
wiem juz prawie wszystko o mierzeniach tempki i obserwacji sluzu ale nie jestem pewna co do liczenia dni cyklu- czy pierwszym dniem cyklu jest pierwszy dzien @ czy dzien nastepny?
i czy jest mozliwosc zajscia w ciaze 8-9 dnia cyklu przy cyklach 28-29 dniowych?
z gory dziekuj za odpowiedz
:D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 9:46 pm 
autoban (PW) regulamin forum pkt.20

Rejestracja: wt sie 07, 2007 11:15 am
Posty: 3500
patupi24... Pierwszy dzień cyklu to zawsze pierwszy dzień miesiączki.

Przy cyklach 28 dniowych owulacja powina przypadać w połowie cyklu, czyli około 14-15 dnia cyklu.

Plemniki w odpowiednich warunkach przeżyją 3 dni, więc przytulanki 8-9 dnia cyklu raczej nie zaowocują...

Ale tego nie można w ten sposób wyliczać... Owulacja zawsze może się przesunąć (w jedną lub drugą stronę)... jeśli nastąpi wcześniej to wtedy przytulanki 8-9 dnia będą w odpowiednim czasie... i może dojść do zapłodnienia.

Inna sprawa, plemniki zwykle żyją 3 dni, ale niektórzy piszą o 4 lub nawet 5 dniach, więc i tak może być... chociaż to trochę mniej prawdopodobne.

Najlepiej jest przytulać się po skończonej miesiączce przez cały okres płodny... a nie wyliczać sobie konkretne dni cyklu, w które można zajść w ciążę, bo takie wyliczenia bardzo często się nie sprawdzają i do tego jeszcze sprawiają, że przytulanki są z góry zaplanowane na konkretny dzień... a to już nie jest takie przyjemne :D

Przytulajcie się co drugi dzień, a najlepiej wtedy jak będziecie mieli na to ochotę, a na pewno traficie na właściwe dni :)

_________________
Obrazek Obrazek
Obrazek



[*] 3.09.2007r.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 10:37 pm 

Rejestracja: czw lut 21, 2008 11:25 pm
Posty: 347
dziekuje Pati1
tylko ze u mnie ztym celowaniem w dni plodne to dosc nietypowa sprawa dlatego ze nie zdecydowalismy sie jeszcze z narzeczonym na dziecko ale tez specjalnie sie nie staramy zeby go nie bylo- mam na mysli stosunki przerywane jako metoda antykoncepcji :wink: chociaz ja bardziej licze na to ze gdzies tam przypadkiem cos samo wyjdzie :P
a co do tempki i sluzu to zaczelam sie badac jakies 3 cykle temu bo mam 24 lata i stwierdzilam ze wypadaloby lepiej poznac sie ze swoim cialem
dobrze ze w razie watpliwosci jest gdzie zasiegnac rady:)
jeszcze raz dzieki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 11:30 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 5:13 pm
Posty: 25
Lokalizacja: kraków
Cześć dziołchy :) Kurcze mierze już 4 dni temperaturę i te moje pomiary mnie trochę niepokoją tzn zauważyłam że mam dość znaczne skoki więc nie wiem czy będę wiedziała kiedy będzie skok na owulację. 02.04. 36.0, 03.04. 36.6, 04.04. 36.4, 05.04. 36.5. Myślałam że do owulacji temperatura będzie wahała sie w granicy 1 stopnia. Czy to jest normalne? Kurcze boje się że nigdy nie będę miała dzidziusia :(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 4:22 pm 
autoban (PW) regulamin forum pkt.20

Rejestracja: wt sie 07, 2007 11:15 am
Posty: 3500
FIONA24 najważniejsze pytanie to czy mierzysz temperaturę o stałej porze?

2 kwiecień... 36,0*
3 kwiecień... 36,6*
4 kwiecień... 36,4*
5 kwiecień... 36,5*

Z tego co widzę masz prawidłową temperaturę w pierwszej fazie cyklu.
Skoki wcale nie są duże (z wyjątkiem 2 kwietnia, ale ta temperatura mogła być czymś zafałszowana... np. dzień wcześniej byłaś bardzo zmęczona i dlatego rano temperatura wynosiła 36,0*).

Mierzysz w pochwie, czy w ustach?

Skok temperatury na pewno zauważysz... będzie to temperatura jakiej jeszcze nie miałaś w pierwszej fazie cyklu.

_________________
Obrazek Obrazek
Obrazek



[*] 3.09.2007r.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 8:13 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 5:13 pm
Posty: 25
Lokalizacja: kraków
Mierzę codziennie koło godziny 5.30 czasami 10 minut może być do przodu. Temperaturę mierze w pochwie elektronicznym termometrem. To mnie trochę uspokoiłaś, że te temperatury są ok., a mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli zażywam globulki dopochwowe(clotrimazolum), żeby pozbyć sie grzybicy to mogą one mieć jakiś wpływ na jakość nasienia jeśli doszłoby do zapłodnienia??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 9:38 pm 
autoban (PW) regulamin forum pkt.20

Rejestracja: wt sie 07, 2007 11:15 am
Posty: 3500
FIONA24 nie wiem, czy globulki działają jakoś na plemniki...

Ale podczas brania globulek nie można współżyć... ginekolog Ci tego nie powiedział?

Nie wiem jak to jest w przypadku grzybicy, ale musisz zapytać, czy partner też powinien się leczyć, bo jeśli tak to musicie leczyć się oboje, bo on później zarazi Ciebie... Ale tak jak napisałam nie wiem, czy przy grzybicy partner też musi się leczyć, więc musisz zapytać o to kogoś innego.

_________________
Obrazek Obrazek
Obrazek



[*] 3.09.2007r.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 12:34 am 

Rejestracja: czw lut 21, 2008 11:25 pm
Posty: 347
Pati1 znow potrzebuje Twojej pomocy...
obserwuje sie dopiero czwarty cykl wiec moze nie nie znam swojego ciala zbyt dobrze ale obecny cykl jest troszke inny niz poprzednie
wczoraj powinna wystapic owulacja i chyba wystapila bo temperatura skoczyla ale tylko o 0,2*C gdzie zawsze podnosila sie o 0,6-7*C
poza tym mialam wrazenie ze nie mam sluzu ale podczas badania okazalo sie ze mam go calkiem sporo ale utrzymuje sie tylko w srodku i ma dosc dziwna konsystencje: czesc sluzu jest biala i rozciagliwa ale sporo znajduje sie na sciankach, ten sluz jest jakby budyniowaty, troche grudkowaty
zawsze w dni plodne obserwowalam sporo sluzu wydostajacego sie na zewnatrz
poza tym wszystko jest ok, czuje jeszcze tylko pobolewanie z prawej strony brzucha
czy wiesz moze c to moze oznaczac? czy moze to byc jakas infekcja czy moze owulacji wogole nie bylo?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 5:41 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 5:13 pm
Posty: 25
Lokalizacja: kraków
Pati1 już w zasadzie skończyłam kurację globulkami, sporadycznie wezmę tabletkę, ale lekarz nie zabronił współżycia, kazał mężowi smarować sie kremem. Słuchaj mierze tą temperaturę, była bardzo podobna codziennie, dzisiaj jest 17 dzień cyklu i rano jak mierzyłam temperaturę pokazało sie 36.7 czyli najwyższa spośród zaobserwowanych i wyższa od wczorajszej o 3 stopnie, ale nie wiem czy to możliwe że jest to podwyższenie na owulacje, mój śluz jest mleczny czuje wilgoć na bieliźnie ale nie jest rozciągliwy na razie, i tym bardziej zastanawia mnie to bo cykle mam dość długie, a podobno owulacja występuje 12-14 dni przed kolejnym okresem, moje cykle były od stycznia 36-38 dniowe ale ten ostatni był 50 dniowy, wiec skad mam wiedzieć czy to jest początek tego prawidłowego podwyższenia?Kurcze to wcale nie jes taka prosta sprawa to obserwowanie :) Nie piłam wczoraj żadnego alkoholu, czuje sie dobrze, nie przemęczyłam się no a ten skok nagle? W wolnej chwili proszę doradź coś :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 10:24 am 
autoban (PW) regulamin forum pkt.20

Rejestracja: wt sie 07, 2007 11:15 am
Posty: 3500
patupi24... czytając o npr dowiesz się, że skok temperatury następuje, gdy podnosi się ona o 0,2*, czyli wszystko możliwe.
Ja tak jak Ty zawsze mam widoczny skok temperatury (o więcej kresek niż dwie), więc bardzo możliwe, że tego właściwego skoku jeszcze nie miałaś...

Trudno tak napisać coś na 100%... każdy cykl może być inny...

Co do śluzu płodnego... piszesz, że nie odczuwałaś go już, ale podczas badania okazało się, że jednak jest go sporo...
Mnie uczono, że śluz obserwujemy tylko na zewnątrz, bo "w środku" zawsze jest jakaś wydzielina... to naturalne.
Więc jeśli nidgy nie miałaś problemów z obserwacją śluzu na zewnątrz to nie badaj go od środka...

Nie wiem co z tą konsystencją - biała, budyniowata to świadczyłoby, że zaczyna się 2 faza cyklu i dni niepłodne... ale zastanawia mnie to "grudkowaty", bo to nie jest naturalna konsystencja ani śluzu płodnego ani niepłodnego... raczej kojarzy się z jakąś infekcją... Ale przez internet nikt Ci nie postawi diagnozy... (to badanie to było u ginekologa, czy sama się badałaś?)



FIONA24... z temperaturą podobna sytuacja do patupi24... skok nastąpił, ale nie wiadomo, czy to ten właściwy :)
Wydaje się, że jeśli temperatura jest o 3 stopnie wyższa od poprzedniej i jest najwyższą temperaturą w tym cyklu... to jest to prawdziwy skok temperatury.

ALE... piszesz, że śluz jest mleczny, nierozciągliwy... Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, ale od początku cyklu nie miałaś jeszcze śluzu płodnego...tak?
Jeśli tak to raczej ten skok jest spowodowany czymś innym... Bo z tego co piszesz wydaje mi się, że wcześniej (poprzenie cykle) zauważałaś u siebie śluz płodny... rozciągliwy, więc teraz powinno być podobnie.

Piszesz, że zwykle miałaś długie cykle... nic nie stoi na przeszkodzie, że w tym owulacja nastąpiła wcześniej i przez to cały cykl będzie krótszy... może przed tym "skokiem" mimo wszystko zauważyłaś jakieś niewielkie oznaki śluzu płodnego?


Nie wiem Dziewczyny, czy cokolwiek pomogłam, bo nic na pewno powiedzieć się nie da...

_________________
Obrazek Obrazek
Obrazek



[*] 3.09.2007r.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Forum ciąża

» Zdrowie Kobiety » Antykoncepcja i naturalne planowanie

Strefa czasowa UTC [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Antykoncepcja - Bezpłodność - Planowanie ciąży - Objawy ciąży - Test ciążowy - Ciąża - Ciąża bliźniacza - Termin porodu - Objawy porodu - Poród - Laktacja - Niemowlę - Karmienie niemowląt - Macierzyństwo - Psychologia - Przepisy kulinarne - Uroda

Jeżeli podoba Ci się nasz serwis, poleć go innym. Wklej nasz button lub link na swojej stronie

Forum ciąża


Friends Pliki cookies