Dzisiaj jest śr maja 22, 2019 4:06 pm


Forum ciąża

» Wszystko o dzieciach » Laktacja

Strefa czasowa UTC [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 9:12 pm 

Rejestracja: pn lip 21, 2008 2:33 pm
Posty: 17
raczula pisze:
Athenka tylko ktoś i po coś tą "współczesną paranoję" opracował :roll:


to fakt, tylko kto i po co? te restrykcje nie mają żadnego uzasadnienia fizjologicznego czy dietetycznego. Spokojnie można zjeść smażone schabowe czy zupy fasolowe i grochowe!!


Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 9:23 pm przez Athenka, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 9:22 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 11, 2006 12:55 pm
Posty: 9094
Lokalizacja: Łódź
Athenka pisze:
raczula pisze:
Athenka tylko ktoś i po coś tą "współczesną paranoję" opracował :roll:


to fakt, tylko kto i po co? te restrykcje nie mają żadnego uzasadnienia fizjologicznego czy dietetycznego.


jak dla mnie i tak najważniejszy jest rozsądek i umiar... nie wiem kto to opracowywał i po co, bo dostałam skądś link i wydawało mi się to w miarę sensowne... sama stopniowo rozszerzałam dietę, ale jeszcze bez tych wskazówek i np. grochówki nie mogłam jeść przez 8 m-cy... bo dziecko mi potem płakało wniebogłosy...

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 12:04 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2008 12:07 pm
Posty: 8889
Lokalizacja: Wielkopolska
dziewczyny mam pytanie, czy w okresie karmienia oprócz witamin typu Feminatal mozna brać np magne B6 czy coś innego :?: czy lepiej naturalne wszystko :?:

_________________
Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 12:45 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 11, 2006 12:55 pm
Posty: 9094
Lokalizacja: Łódź
agi_w moim skromnym zdaniem wystarczą witaminy dla kobiet w ciąży i matek karmiących... nie ma co przesadzać, bo i tak lepsze są naturalne witaminki...

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 12:50 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2008 12:07 pm
Posty: 8889
Lokalizacja: Wielkopolska
raczula dzieki, tez mi sie tak wydaje

_________________
Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 3:56 pm 

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 7:37 pm
Posty: 19335
agi_w pisze:
dziewczyny mam pytanie, czy w okresie karmienia oprócz witamin typu Feminatal mozna brać np magne B6 czy coś innego :?: czy lepiej naturalne wszystko :?:


Mozna brac. O tej porze roku naturalnych rzeczy nie ma. Czekolada ktora zawiera magnez nie ejst wskazana w diecie mamy karmiacej.
Ja mimo Centrum materna stosuje dodatkowo magnez, wapno i rutinoscorbin.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 4:47 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2008 12:07 pm
Posty: 8889
Lokalizacja: Wielkopolska
dzieki :mrgreen:

_________________
Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 6:41 pm 

Rejestracja: pt paź 12, 2007 11:59 am
Posty: 692
Polecam lekturę artykułu dotyczącego diety mamy karmiącej, obala panujące mity :
http://www.edziecko.pl/pierwszy_rok/1,7 ... &startsz=x


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 7:44 pm 

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 7:37 pm
Posty: 19335
Ktore mity dokladnie masz na mysli?

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 8:34 pm 

Rejestracja: pt paź 12, 2007 11:59 am
Posty: 692
To, że nie wolno jeść okreslonych produktów. Oczywiście najważniejszy jest zdrowy rozsądek (jak we wszystkim zresztą) co jest tam podkreślone ale listy, że karmiącej matce nie wolno jeść określonych rzeczy są bez sensu, bo każde dziecko inaczej na nie reaguje .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 9:05 pm 

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 7:37 pm
Posty: 19335
No tak zgadza sie. Ale niestety wiekszosc dzieci do 3 miesiaca reaguje zle na kapuste, czekolade, groch, i cala ta liste zakazanych rzeczy. Moje dziecko dopiero niedawno zaczelo pozytywnie reagowac na maslo i jajka.. twarozki i duperele. Z kapusta, grzybami wstrzymuje sie w ogole. Po czekoladzie dostala wysypki. A skoro moge jej zaoszczedzic nieprzyjemnosci typu bole brzuszka spowodowane przez moje zarcie to wole to zrobic.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 11:06 pm 

Rejestracja: pt paź 12, 2007 11:59 am
Posty: 692
Jeśli dziecko na coś źle reaguje to oczywiście, że trzeba to z diety wyeliminować, wyczytałaś tam coś innego?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 7:03 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:47 am
Posty: 6933
Lokalizacja: Wielkopolska
ale super wątek
rozjaśniłyście mi prawie wszystkie wątpliwości 8)

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 7:20 pm 

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 7:37 pm
Posty: 19335
Cieszymy sie :) Jakby co to pytaj.
A ja musze sie pochwalic ze jem juz prawie wszystko. Oprocz alergizujacych (seler, pomidor, cytrusy, orzechy, mleko, wzdymajace).
Serki, sery, jajka, czekolade (w umiarkowanych ilosciach), smazone jem. I jest ok.
Pomyslec ze wczesniej jadlam tylko 7 rzeczy na zmiane.. :)
Dlatego tak z wagi zlecialam :D

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 10:29 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:47 am
Posty: 6933
Lokalizacja: Wielkopolska
juz przeklejam
nawet nie pomyslałam żeby przepisy wkleić w przepisy hahahaha

_________________
ObrazekObrazek


Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 10:35 am przez malagonia, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 10:32 am 

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 7:37 pm
Posty: 19335
malagonia


propouje je wkleic w dziale Pzepisy kulinarne dla mam.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 10:33 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:47 am
Posty: 6933
Lokalizacja: Wielkopolska
a to z babyonline

Kiedy maluszek rósł w Twoim łonie, potrzebowałaś dodatkowo około 300 kcal na dobę. Teraz, gdy karmisz go piersią, zapotrzebowanie na kalorie jeszcze wzrasta. W pierwszym półroczu powinnaś jeść dziennie o 300-340 kcal więcej niż w czasie ciąży, a gdy maluch dostaje już pokarmy uzupełniające, ta ilość może się zmniejszyć o około 100.

Oczywiście te wskazówki należy traktować orientacyjnie. Każda kobieta ma przecież nieco inne potrzeby energetyczne. Komponując teraz jadłospis, weź pod uwagę nie tylko to, ile kalorii potrawa zawiera, ale też co dobrego (lub złego) przeniknie z niej do Twojego pokarmu. Oto ważne rady na czas, gdy karmisz dziecko piersią:

1. Nie odchudzaj się! W tkance tłuszczowej kumulują się szkodliwe substancje z pożywienia, np. metale ciężkie, pestycydy oraz izomery trans. Jeśli tracisz na wadze zbyt gwałtownie, uwalniają się one z zapasów tłuszczu zgromadzonych w czasie ciąży i przedostają do krwi, a następnie do pokarmu.
Karmiąc piersią, na pewno wrócisz do wagi sprzed ciąży, a nawet będziesz jeszcze szczuplejsza! Wystarczy, że zrezygnujesz ze słodyczy (szczególnie z gotowych ciasteczek – zawierają szkodliwe tłuszcze cukiernicze) i innych „tuczących” potraw. Twoja dieta powinna być bogata i różnorodna, by dziecko otrzymało wszystkie potrzebne mu do zdrowego rozwoju składniki.
Jedz codziennie 4-5 razy produkty zbożowe (chleb, najlepiej pełnoziarnisty, ryż, kasze, makaron, ziemniaki), 3-4 razy sięgaj po owoce i warzywa, 2 razy – po produkty nabiałowe (mleko, jogurty, kefiry, sery).
Kilka razy w tygodniu jedz jajka, drób, ryby (szczególnie morskie).
Kilka razy w miesiącu sięgaj po czerwone mięso (wołowinę, wieprzowinę). Do sałatek i surówek dodawaj olej (najlepiej rzepakowy niskoerukowy, oliwę z oliwek). Wypijaj około 2-2,5 litra płynów dziennie, najlepiej niegazowaną niskozmineralizowaną wodę, soki owocowo-warzywne, owocowe herbatki, mleko (około dwóch szklanek).

2. Unikaj pokarmów wzdymających. W pierwszym miesiącu po porodzie nie jedz kapusty (zwłaszcza bigosu), fasoli, cebuli, nie dodawaj do potraw ostrych przypraw (czosnek, papryka, pieprz). Unikaj potraw smażonych, gdyż mogą u dziecka wywołać bóle brzuszka i kolki. Jeśli nic się nie dzieje stopniowo włączaj do diety kolejne składniki. Gdyby jednak pojawiły się niepokojące objawy (bóle brzuszka, wysypka), ponownie wyklucz dany produkt z jadłospisu. Pod koniec 6. miesiąca życia malca (jeśli jest zdrowy), możesz już jeść właściwie wszystko. Dzięki temu w przyszłości znacznie łatwiej zaakceptuje pokarmy wprowadzane do jego diety.

3. Pij mleko i kefiry. A także jogurty, zsiadłe mleko, mleko acidofilne. Zawierają cenne bakterie kwasu mlekowego, są łatwiej strawne, rzadziej wywołują alergie niż słodkie mleko. Nie pij tych napojów w nadmiarze – to nieprawda, że dzięki nim będziesz miała więcej pokarmu. Takiego działania nie ma także popularna bawarka! Jeśli Twój maluszek będzie miał biegunki lub wysypki po spożywanych przez Ciebie pokarmach mlecznych, w porozumieniu z lekarzem wyeliminuj je z diety. Zamiast mleka krowiego możesz pić Nutramigen lub Bebilon pepti. Pamiętaj o dodatkowej porcji mięsa i preparatach wapniowych.

4. Nie stosuj diet eliminacyjnych „na wszelki wypadek”. To niepotrzebne, gdy nie jesteś alergiczką i nie masz w rodzinie osób z alergią. Każdemu dziecku może szkodzić co innego. Warto natomiast zrezygnować z czekolady, orzeszków ziemnych czy owoców cytrusowych. To silne alergeny, a jeśli nie będziesz ich jadać, ani Tobie, ani Twojemu dziecku niczego cennego nie zabraknie (inaczej niż np. gdy zrezygnujesz z mleka). Pokutuje przesąd, że karmiąca mama nie może jeść owoców z pestkami. Tymczasem unikać należy jedynie owoców drobnopestkowych (głównie poziomek, truskawek), a nie tych z dużą pestką – wiśni, czereśni, moreli, śliwek itp.

5. Jedz mięso, ryby, sery, jajka. To najlepsze źródła białka zwierzęcego, a rośliny strączkowe (np. fasola, soczewica) – białka roślinnego. Mięso zawiera również łatwo przyswajalne żelazo (zapobiega niedokrwistości), a ryby – jod, którego w okresie laktacji potrzebujesz o 20% więcej.

6. Sięgaj po produkty bogate w witaminy i sole mineralne. Teraz jest to dla Ciebie ważniejsze niż kiedykolwiek! Najwięcej witamin zawierają świeżo przygotowane dania, skomponowane z różnorodnych składników. Oprócz żelaza, wapnia i jodu potrzebujesz selenu (jest w mięsie, rybach, jajkach, kaszach, ciemnozielonych warzywach) i cynku (w kukurydzy, roślinach strączkowych, orzechach).

7. Ogranicz tłuszcze zwierzęce. Ale jedz świeże masło zamiast margaryn, używaj olejów roślinnych (słonecznikowego, rzepakowego, oliwy z oliwek). Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy niezbędne do rozwoju układu nerwowego oraz siatkówki oka.

8. Nie pij mocnej kawy, herbaty, alkoholu. Przenikają do pokarmu, a nie są obojętne dla malucha. Nie pij piwa – to przesąd, że pobudza laktację.

9. Unikaj konserwantów i sztucznych barwników. Substancje te dodawane są m.in. do gotowych sałatek, gorszego gatunku wędlin, kisieli, galaretek w proszku, żelek, napojów. Mogą wywoływać u Ciebie objawy nietolerancji (biegunki, wysypki), a niektóre z nich przenikają do pokarmu.

10. Bawarka nie pomaga
Na zwiększenie ilości pokarmu nie ma wpływu wypijanie dużej ilości bawarki! Jeśli masz go zbyt mało, pij napary z anyżku i kopru oraz często podawaj dziecku pierś!


Konsultacja: dr Grażyna Rowicka, pediatra, Zakład Żywienia IMiD.

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 6:08 pm 

Rejestracja: ndz mar 15, 2009 6:04 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Szamotuły
Witam serdecznie drogie Panie i zapraszam serdecznie, chętnie pomogę rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące karmienia piersią. Istotnie ostatnio dociera do nas coraz więcej nieprawdziwych informacji. Nie dajcie się jednak zwieść - karmienie piersią to najlepsze co może dać młoda mama swojemu maleństwu. Pozdrawiam

_________________
Karmienie piersią to najlepsze co możesz zaoferować swojemu dziecku!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pn mar 16, 2009 11:33 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2008 12:07 pm
Posty: 8889
Lokalizacja: Wielkopolska
mam pytanie, jak długo antybiotyk pozostaje w mleku :?: Dzis wzielam ostatni augumentin i chcialabym wiedzieć ile bedzie jeszcze w mleku :?: Moze ktos bedzie wiedział

_________________
Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: pn kwie 06, 2009 3:26 pm 

Rejestracja: czw mar 13, 2008 12:11 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Radom
Hej dzieczęta
Ja też mam problem. Moja córeczka ma 3 tygodnie i oczywiście karmie ją piersią. Problem tkwi w tym, że ja parawie nic nie jem, nie dlatego że chce wrócić do dawnej wagi- bo już taką mam :D - ale boję się , że mogę jej zaszjkodzić. Moje menu wygląda tak-
Sniadanmie- kawa zbożowa na mleku, grahamka, ser żółtu- ogólnie rano jem produkty mleczne- małej nic nie jest
Obiad- zupa zacierkowa, krupnik, gotowana pierś buraki i marchewka
Kolacja- jajko albo biały sere.
Błagam powiedzcie mi kiedy mogę według Was wprowadzać jakieś owoce- jabłka, banany, soki i inne zupy.
Malutka nie ma żadnej alergii tylko czasami zaboli ją brzuszek przed odejściem gazów. A i jeszcze jedno pytanie powiedzcie dlaczeho Malutkiej nie chce się odbić, po karmienieu noszę ją czasami nawet 30 minut i nic tylko pruta :) BŁAGAM POMÓŻCIE MI.
POZDRAWIAM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Forum ciąża

» Wszystko o dzieciach » Laktacja

Strefa czasowa UTC [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Antykoncepcja - Bezpłodność - Planowanie ciąży - Objawy ciąży - Test ciążowy - Ciąża - Ciąża bliźniacza - Termin porodu - Objawy porodu - Poród - Laktacja - Niemowlę - Karmienie niemowląt - Macierzyństwo - Psychologia - Przepisy kulinarne - Uroda

Jeżeli podoba Ci się nasz serwis, poleć go innym. Wklej nasz button lub link na swojej stronie

Forum ciąża


Friends Pliki cookies forra